380. Páteční podvečerní… o našich seriálových „nej“ – část druhá

Po dvou a půl letech navážeme na Páteční podvečerní, ve které jsme představovali některá naše seriálová „nej“. V posledních letech vždy připomínáme nejlepší seriálové scény roku, avšak tentokrát se přesuneme i dále do minulosti a vybereme další vrcholné momenty z našich oblíbených seriálů, na které by se nemělo a snad ani nedá zapomenout. Za poslední dekády, které jednoznačně představují zlatou éru televizní tvorby, bylo natočeno enormní množství vynikajících seriálů. Právě z nich můžeme směle čerpat a vybrat pamětihodné a legendární pasáže. Ve článku bude velké množství spoilerů. Přejeme příjemné a inspirativní počtení a podívanou.

U seriálů se odjakživa značně řešilo samotné zakončení, které může v mnoha ohledech určit ráz či vyznění celého díla. V dnešní televizní době, která je specifická častým natahováním a „přepalováním“ televizních projektů, se seriály s jedinečným a pamětihodným zakončením hledají relativně těžko, ale je zde několik výrazných adeptů. Například vynikající dramatický seriál Mr. Robot, který nám dodal nejen jednu z nejlepších epizod všech dob, ale i skvělé emotivní zakončení umocněné luxusní hudbou, které je v kontextu celého seriálu zcela adekvátní a přesné. Takový konec se v dnešní době jednoznačně vyjímá. Při vzpomínkách na perfektní seriálové finiše se nám vybavila i kultovní kriminálka The Wire. Opět naprosto přesný konec excelentního televizního díla, ve kterém zazněla i památná hudba z úvodní znělky. Úvodní song s každou novou sezónou vždy trochu jinak ztvárnil odlišný interpret a vždy to bylo vynikající. Co se týče úvodních seriálových znělek, tak nám utkvěl v paměti například melancholický dechberoucí úvod z The Expanse, který taktéž přinesl odlišné vizuální variace v rámci dalších řad, či dynamické taneční představení hlavních postav z akční komiksovky Peacemaker.

Následující sekce bude tradičně patřit bitkám a válečným scénám. Zde musíme zmínit jednu z nejlepších válečných televizních scén, a to americké vylodění na atolu Peleliu ve válečném seriálu The Pacific. Správně dynamická, intenzivní a velkolepě pojatá válečná scéna. Slavný seriál The Vikings se proslavil i díky skvostným bitvám a právě o ty skutečně nebyla nouze během brutální vikinské pařížské anabáze. Ať už se člověk podívá na řež na hradbách či na osudový souboj Ragnara s Rollem, tak bude během těchto vynikajících bitevních scén tajit dech. V historickém akčním seriálu Bojovník rovněž není nouze o pozoruhodné akční scény. Pokud bychom měli zvolit pouze jednu, kterou považujeme za nejlepší, tak volíme pouliční bouře v sanfranciských ulicích. Právě tato brutální pasáž (zde a zde) naplno zprostředkovává kvality tohoto vynikajícího seriálu. Už i během letošního roku jsme viděli několik parádních televizních akčních scén, přičemž nejvíce nám utkvělo v paměti eliminační setkání hlavního hrdiny s gangem ve vězení v seriálu Reacher. Tato vězeňská „férovka“ holt nedopadne tak, jak by ona početnější a zdánlivě silnější strana očekávala.

Velmi zajímavou seriálovou oblastí, kterou jsme minule vynechali, je televizní výprava, na níž se zaměříme z pohledu atraktivity lokací. Kapitolou samou pro sebe je v tomto kontextu jeden z nejlepších českých dokumentů všech dob: Krajinou domova. Ten diváka velmi rázně utvrdí ve zcela správném přesvědčení, že žijeme v jedné z nejhezčích zemí na světě. Krásnou krajinu, konkrétně Bukovské vrchy, bylo možné vidět i ve zdařilém polském krimi seriálu Wataha. No a nehostinné, avšak dechberoucí, severské končiny poblíž polárního kruhu velmi intenzivně a autenticky zprostředkovala drsná historická minisérie North Water. Toliko k další kapitole našich seriálových „nej“. Mějte se fajně, koukejte na seriály a příště opět na počtenou!

Naše hodnocení
Vaše hodnocení

Napsat komentář