Platforma: PC
Realtime strategie Homeworld: Deserts of Kharak je pokračováním (ve skutečnosti prequel) slavné stejnojmenné série, jejíž první dva díly se odehrávaly ve vesmíru a nabídly neotřelé bitvy vesmírných korábů. Vývojáři ze studia Blackbird Interactive ovšem poměrně překvapivě neumístili děj hry do širých vesmírných dálav, nýbrž do lokací umírající planety Kharak, kterou postupně pohlcuje vyprahlá poušť. A sázka na pozemní boje se vyplatila.
Hra mě okamžitě zaujala svým příběhem, který mi svým vyzněním a průběhem přípomínal slavný sci-fi seriál Battlestar Galactica. Koalice Kithiidů, momentálně sužovaná útokem sousedních tajemných Gaalsienů, vyšle do hloubi pouště výpravu, aby prozkoumala obrovskou anomálii, jejíž přítomnost byla nedávno zjištěna, přičemž podle legend by tento úkaz měl zachránit celé lidstvo planety Kharak. V rámci žánru se tedy jedná o poměrně neotřelou zápletku se silným mysteriózním nádechem, která mě po celou dobu zajímala, což u strategií rozhodně nebývá pravidlem.
A hratelnost je taktéž výborná. Ve čtrnácti misích kampaně se autoři snaží překvapovat různými originálními prvky, které postupně odhalují. Tím prvním je obrovská pojízdná loď Kapisi, která plní funkci klasické základny, ale disponuje i velkou útočnou silou. Co se řadových jednotek týče, tak i tam se najde spousta zajímavých kusů, jako jsou všemožné druhy pozemních křižníků, artilérií či letectva. Různým taktikám a strategiím se tu meze nekladou. Ve hře probíhá sběr dvou základních surovin, lze stavět i několik základních typů věží, vylepšovat schopnosti jednotek a navíc je potřeba hledat starodávné artefakty, jejichž pomocí lze vylepšovat funkce základny. Velmi osvěžujícími prvky jsou ještě přenášení surovin a jednotek z mise do mise, dále satelitní ovládací rozhraní, které zároveň plní i funkci mapy, a také důraz na důvtipné využívání terénů během bitev, jímž se dá v boji získat zásadní výhoda.
Celá kampaň lze dohrát za 7-8 hodin, což bohužel není mnoho a v kombinaci s velkou startovní cenou (46 Euro) se jedná o mou jedinou, avšak poměrně zásadní výtku. K dispozici je i tradiční skirmish a multiplayer, ale troufnu si říct, že většinu hráčů bude zajímat hlavně kampaň. A ta je dynamická, originální, a možná je její délka vzhledem k fádnějším (byť atmosférickým) pouštním lokacím i adekvátní, poněvadž jednoduše nestihnou nudit. Sečteno podtrženo tu máme jednu z nejzajímavějších strategií posledních let. Za plnou cenu berte po důkladném zvážení, po slevě berte všemi deseti.
Gameplay
Minimální HW konfigurace: Windows 7 (32Bit), Intel Core i3-2100 3,1 GHz, 3 GB RAM, NVIDIA GeForce GT 440 nebo Radeon HD 4890
Naše hodnocení
Vaše hodnocení
Nejnovější komentáře