Platforma: pc, PS4, PS5, Xbox One, X a S
Taktická akční strategie od francouzského studia Tindalos Interactive patří k nejlepším hrám z univerza Vetřelců. Slavná značka nabízí bohaté příběhové i herní možnosti a vývojáři v tomto případě beze zbytku využili závratný potenciál této atraktivní látky. Zápletka hry Aliens: Dark Descent je vystavěna okolo úniku ztroskotané a aktuálně silně poškozené kosmické lodě z Vetřelci zamořené odlehlé planety. Jedná se o mariňáckou fregatu, k jejíž posádce se připojí i jedna z velitelek vesmírné stanice, kde se rovněž odehrál incident vedoucí k jejímu zamoření nekompromisními mimozemskými kreaturami.
Herní složka silně připomíná úchvatnou sérii XCOM, avšak najde se zde několik zásadních odlišností. Zjednodušená fáze správy základny (ztroskotané lodě) spočívá z několika složek jako je výzkum, výroba zbraní a pomůcek, léčba a výcvik mariňáků či samotná hlavní příprava na terénní mise. Tento proces je v podstatě totožný jako v XCOMu, kde budování základny představovalo zcela plnohodnotnou a možná i zásadnější fázi hry. V Aliens je tomu naopak a neakční fáze v bezpečí základny zastává pouze minoritní část celé hry.
Důraz je ve hře kladen na samotné mise, které z mnoha ohledů patří mezi nejlépe zpracované strategické akční pasáže minimálně za poslední dekádu. I navzdory stále probíhajícímu intenzivnímu strategickému hernímu suchu je potřeba vyzdvihnout jedinečnost tohoto titulu, který dokáže zprostředkovat jedinečný atmosférický herní zážitek. Na výtečně nadesignovaných herních mapách je vysazen tým mariňáků s různými specializacemi, kteří se snaží splnit co nejvíce primárních či sekundárních cílů a posbírat co největší množství cenných surovin.
Průchod misemi není tahový (největší rozdíl oproti XCOMu), což značně přispívá k intenzitě a vypjatosti celého zážitku. Vetřelci o týmu zpočátku neví a je zcela zásadní, aby se skupina vesmírným zabijákům co nejdéle vyhýbala a neupozorňovala na sebe. Opatrný a zároveň precizní postup je alfou a omegou celé hry. V případě častých prozrazení se začne zintenzivňovat aktivita Vetřelců (ve hře je hned několik druhů nepřátel, včetně humanoidních zrádců) a průchod misí může být poté již nesmírně obtížný. Někdy je lepší oblast opustit a vrátit se na „další kolo“, ikdyž i mariňáci dokážou spustit jedno velké vražedné inferno, k němuž hojně přispívá i nezbytný obrněný transportér, s nímž se dá rovněž bezvadně pracovat a přesouvat ho dle potřeby.
Zamořenost celé planety Vetřelci ovšem průběžně stoupá, což představuje další ukazatel, s nímž je třeba počítat a pokoušet se neustále těžit pověstné maximum z minima a to ve všech fázích hry. Aliens: Dark Descent je jedno z nejpříjemnějších herních překvapení posledních let, které ukazuje cestu pro všechny tvůrce jakým způsobem uchopit silnou licenci a navíc ještě okolo ní vystavět skvělou hru.
Trailer
Minimální HW konfigurace: Windows 10, Intel Core i3-6100, 8 GB RAM, GeForce GTX 950 nebo Radeon R9 390, 60 GB volného místa na disku
Nejnovější komentáře