Vtipná, nekorektní, nápaditá a vizuálně vytříbená komedie s vynikajícími hereckými výkony: tento popis by si asi málokterý filmový fanda spojil s filmem natočeným v (česko)slovenských luzích, horách a hájích. Zhruba jednou za dekádu se ovšem takový malý zázrak stane a tentokrát má tento milník na svědomí slovenský režisér Jonáš Karásek a jeho parťák scénárista Tomáš Dušička. Duo nadaných tvůrců vytvořilo snímek z divokých let devadesátých, v jejichž obhroublém rámci se odehrává příběh jednoho nevrlého slovenského invalidy, který se rozhodne rázně zatočit s vykutálenými delikventy, jejichž přičiněním se na nenáviděný vozík dostal. K dispozici bude mít nejen svůj neotřelý údržbářský um, ale i spolehlivého romského kumpána v podání brilantního (nyní už bohužel neherce) Zdeňka Godly.
Tato pozoruhodná výprava do zmiňovaného turbulentního období s nádechem nespoutané svobody potěší veškeré diváctvo včetně pamětníků devadesátých let, které snímek náležitě reflektuje během výstavby zápletky o jedné netradiční a nekompromisní pomstě. Perfektní spojení dvou rovin, momentálního výslechu roma a retrospektivního příběhu invalidy, představuje základní stavební kámen jedinečné komedie, která jen málokdy nechá bránici na pokoji a konstantně přisouvá divákovi nové a nové podněty k zasmání, přičemž spousta z nich patří mezi ony pamětihodné, na které se jen tak nezapomene (příprava na zúčtování muzeu, parádní policista-spisovatel, romská osada). Bratia jedou těžké komediální bomby. Tleskám.
Nejnovější komentáře