Průměrná délka jedné hry: 90-120 minut, počet hráčů: 1-4, věk: 10+
Podmořská města jsou zatím posledním (a nejlepším) titulem od zkušeného českého herního tvůrce Vladimíra Suchého. V této budovatelské strategické hře se jednotliví hráči snaží vybudovat co nejpropracovanější podmořskou infrastrukturu a získat tak co nejvíce bodů. Každý má svůj vlastní plán a na něm staví jednotlivá města, tunely, laboratoře, farmy, a také odsolovací zařízení.
Hra se hraje na tři fáze, přičemž po skončení každé z nich přijde na řadu fáze produkce, kdy podmořská města produkují suroviny (řasy, vědecké body, biohmota) či kredity. Jednotlivé budovy se staví za (příslušné komodity) pomocí karet a akcí na herním plánu, které spolu lze kombinovat na základě jejich barvy. Jedná se o velmi chytrý, zábavný a chytlavý systém, který tuto euro hru řadí mezi absolutní špičku žánru. Jádro hry je samozřejmě doplněné o další herní mechanismy jako jsou speciální karty, budovatelské soutěže, propojování podmořských měst se suchozemskými či chytře navržená stupnice federace, jenž rozhoduje o pořadí hráčů v další fázi.
Podmořská města jsem si v podstatě okamžitě oblíbil, jelikož je to skutečně vytříbená stolní hra s parádním designem, a to jak herním, tak i grafickým. Pravidla se dají v kombinaci s první poznávací hrou poměrně rychle vstřebat, základ hry je celkem snadno pochopitelný, avšak celkových možností je opravdu hodně. Jedná se o složitější deskovku pro zkušenější hráče, která představuje velmi vítanou alternativu ke starému dobrému Marsu.
P.S: Rozšíření hry nazvané Nové objevy by mělo vyjít v následujících týdnech.

Nejnovější komentáře