Warning: Constants may only evaluate to scalar values in /data/web/virtuals/82489/virtual/www/domains/recenzone.cz/wp-content/plugins/yet-another-stars-rating/yet-another-stars-rating.php on line 221
250. Páteční podvečerní… o tom, jak šel čas s World of Warcraft - Recenzone.cz

250. Páteční podvečerní… o tom, jak šel čas s World of Warcraft

Po delší době jsme se rozhodli zaměřit na známou herní ságu a volba tentokrát padla na nejproslulejší online rpg World of Warcraft, které se všemi přídavky a datadisky lze považovat za specifickou sérii. Hráči do pozoruhodného fantasy světa vstupují už takřka patnáct let, přičemž i nyní v něm stále působí velké množství virtuálních hrdinů. Studio Blizzard navíc nedávno ponouklo neaktivní hráče k návratu, který má zajistit vydaná verze World of Warcraft Classic, což je stručně řečeno staré dobré WoWko se všemi jeho náležitostmi. Velmi dobrý tah. Pojďme se už ale podívat na historii tohoto herního fenomému, když je ten čtvrtý Warcraft stále v nedohlednu. 🙂

Oficiální datum vydání mmorpg World of Warcraft zní: 23. 11. 2004. Mnoho hráčů první verze hry ani neokusilo a ať už jste působili na oficiálním či na free serveru, tak jste pravděpodobně do hry naskočili až v určité pokročilejší verzi hry. Během dvou let vylepšování byla původní verze mnohokrát vylepšena a obohacena. Například o battlegroundy (bojiště), ve kterých hráči prověřují své skupinové pvp dovednosti (Warsong Gulch a Alterac Valley v patchi 1.5 a Arathi Basin v patchi 1.7) a o dungeony, kam se vyráží za těmi nejsilnějšími monstry a nejlepším vybavením (namátkou Dire Maul v patchi 1.3, Zul’Gurub v patchi 1.7, Ahn’Qiraj v patchi 1.9 či Naxxramas v patchi 1.11). Na původní WoWko řada hráčů ráda s jistou nostalgií vzpomíná. Jednalo se o osobitou, poměrně „neuhlazenou“ a velmi náročnou verzi hry, která měla své silné a nezpochybiteloné kouzlo. Na začátku roku 2007 ovšem staré herní pořádky dostaly zcela nový řád, poněvadž vyšel první velký datadisk The Burning Crusade. A těch novinek bylo opravdu hodně. Navýšení maximální úrovně, nový (krásný) kontinent, nová povolání, nové rasy (Krvavý Elf, Draenei), létající mounti, ale i počátek stírání rozdílů mezi Hordou a Aliancí, což je jedna z věcí, kterou spousta hráčů nekvituje s povděkem. V této fázi se začala objevovat jistá zjednodušení, avšak o celkovém zkvalitnění hry na mnoha úrovních a pozitivním dopadu datadisku nemohlo být sebemenších pochyb.

Následující datadisk Wrath of the Lich King na sebe nenechal dlouho čekat a vyšel v listopadu roku 2008. Jeho ústřední postavou byl starý známý Arthas, který zajistil náležité příběhové krytí. Výčet novinek je podobný jako u předchozího přídavku (zvýšení úrovně, nové rasy, postavy, povolání, lokace atd.). My osobně nedáme dopustit na tehdy nový kontinent Northrend. Má neopakovatelnou atmosféru a některé tamější lokace považujeme za ty nejkrásnější a nejpůsobivější z celého světa WoW. Poměrně zásadní novinkou byl i oblíbený systém tzv. achievementů. Po dalších dvou letech, na konci roku 2010, do herního světa vlétl děsivý drak Deathwing a kompletně „předělal“ množství lokací z původního světa. Vyšel datadisk Cataclysm a přinesl sebou grafické vylepšení hry a ono okysličení starých území, které jsme tehdy značně uvítali. Tradiční novinky také nechyběly a celkově hodnotíme datadisk kladně. Studio Blizzard dodržovalo ony dvouleté cykly a v září v roce 2012 vydalo další datadisk, který nesl název Mists of Pandaria. V hlavní roli pandy (Pandareni), spousta novinek, maximální úroveň 90, další zjednodušování a už poměrně znatelný odliv hráčů. Následující datadisk Warlords of Draenor (listopad 2014) přinesl další typické změny a vylepšení (maximální úroveň vyrostla na kulatou stovku), a také i jednu novinku, kterou bylo budování a správa vlastní základny. Někde v tomto momentě jsme ze hry vstoupili a sledovali ji už jen spíše zpovzdálí.

To nic ovšem nezměnilo na vydání nových datadisků jako je Legion (2016) a Battle for Azeroth (2018). Maximální úroveň se navýšila již na 120 a hru ozvláštnila řada nových lokací, konceptů a prvků (osobní legendární předměty, režim Warfronts). Pro nás je ale největší událostí pojící se s WoWkem obnovené vydání klasické verze. Hra vyšla na konci letošního léta a již od prvních chvil hlásila zcela přeplněné servery (situace se v současné době zlepšila). Spousta herních veteránů i nováčků ono volání vyslyšela a někteří hrdinové a guildy již pokořují staronové rekordy. Vrátíte se také do starého světa World of Warcraft zavzpomínat a nasát atmosféru původní hry? My jsme neodolali.

Naše hodnocení
Vaše hodnocení
[Celkem: 2    Průměr: 5/5]

Napsat komentář

Your email address will not be published.