169. Páteční podvečerní… o závěrečných fázích vývoje Kingdom Come: Deliverance

       Marně si vzpomínáme, kdy naposledy měla jakákoliv česká hra či jiný zábavní produkt takto velké pokrytí nejen v nových, ale i v tradičních médiích. Možná ještě nikdy. O českém historickém rpgčku Kingdom Come: Deliverance od studia Warhorse několikrát informovala například i Česká televize, a to už je opravdu bezprecedentní událost. Ale nedivíme se. Když mohou média informovat ve velkém například o nových českých filmech pochybné kvality, tak proč by nemohla pořádně informovat také o nové české vynikající hře, jejíž vydání netrpělivě očekávají hráči na celém světě. To jen krátce k úvodu, ve kterém jsme jasně informovali o tom, že český herní průmysl je opravdu na výši a zaslouží si plnou pozornost, a to nejen hráčských sfér. Teď už si pojďme připomenout, co se dělo v posledních dvou letech vývoje tohoto českého herního klenotu. 🙂

 

     Ne, Kingdom Come opravdu nevyšlo v roce 2016, jak jsme avizovali v 61. Páteční podvečerní (úvodní fáze vývoje) z ledna téhož roku. Datum vydání se postupně odkládalo až na letošní únor a co se roku 2016 týče, tak v něm vývojáři z Warhorse měli opravdu hodně práce. Pečlivě jsme sledovali vydávání různých zpráv, novinek a videí, přičemž jednou z oněch nejzásadnějších bylo vydání hratelné beta verze na jaře roku 2016 – zhruba dva roky po úspěšné kampani na Kickstarteru. Početní podporovatelé si mohli vyzkoušet větší úsek hry a zároveň si také zkrátit dlouhé čekání na vydání hry. Osobně jsme také tuto možnost využili. 🙂 V průběhu roku ještě vývojáři zveřejnili některá zajímavá videa přímo ze hry, a také některé očekávané video speciály, které pojednávaly například o roli brnění ve hře či o těžkostech ambiciózního herního vývoje. Zaujalo nás také pěkné video, v němž jsme si mohli prohlédnout zdi kostela v Sázavě. Tam byli zvěčnění ti nejštědřejší přispěvatelé, což je opravdu skvělý nápad.

 

     Na jaře loňského roku se na youtube kanálu Warhorse objevilo několik zajímavých videí, ve kterých jsme mohli vidět práci živých herců, kteří v motion capture (snímání pohybu) studiu nahrávali veškeré cutscény. Několik měsíců se také pracovalo na anglickém dabingu, kterého je ve hře opravdu nadstandardní množství a dal tvůrcům velmi zabrat. Podle našeho soudu se ale práce vyplatila a veškeré animace a herecké výkony ve hře se řadí mezi tu nejužší herní špičku. No a na začátku června jsme se dočkali skvělého traileru (přes 2. mil zhlédnutí na youtube), který nám zároveň definitivně oznámil datum vydání, které bylo určeno na 13. února 2018. Už bylo jasné, kdy hra vyjde a ve druhé polovině roku vývojáři zdařile vystupňovali přísun nových videí, které byly zaměřené například na souboje ve hře, možnosti ve hře, ale také na hudbu ve hře. Konkrétně hudebníky a skladatele s jejich propracovaným konceptem adaptivní hudby rozhodně musíme pochválit. Odvedli výtečnou práci.

 

     Na začátku letoška nás studio ještě navnadilo několika vtipnými herními videi a skvostnými finálními trailery, které připravily půdu pro den D. Ten se sice neobešel úplně bez komplikací (dodání hry přispěvatelům z Kickstarteru), ale jinak vše proběhlo standardně a prodeje v podstatě okamžitě vyletěly do nebe. 🙂 Během prvního týdne se prodalo už přes milión kopií a hra sklízí převážně pozitivní ohlasy jak od recenzentů, tak i od hráčů. Drtivá většina výtek směřuje k technickým nedostatkům, hratelnost v podstatě každý chválí. My můžeme po odehraných desítkách hodin potvrdit, že se jedná o unikátní rpgčko, které byste neměli minout. Sice nesmlouvavé, ale do detailů propracované a nesmírně zábavné. Čeští tvůrci holt opět vytvořili světový produkt, o kterém se bude mluvit ještě velmi dlouho a na který můžeme být jako správní vlastenci pyšní. To plošné mediální pokrytí bylo na konec opravdu adekvátní, že ano? A nyní nás už prosím omluvte – máme silnou potřebu vyrazit na další dobrodružnou výpravu do úchvatně krásných, středověkých, českých luhů, hájí, lesů a vísek.

Naše hodnocení
Vaše hodnocení

Napsat komentář