154. Páteční podvečerní… o hudebních seriálech

      Hudební seriály nepatří zrovna mezi nejžádanější žánry a tento fakt se i naplno projevil během našeho vyhledávání žánrových příspěvků od roku plus-mínus 2000. Je jich žalostně málo a těch kvalitních ještě méně. Valnou většinu z onoho mála jsme ale viděli, a proto se o nich v dnešní Páteční podvečerní budeme bavit. Nebudeme vybírat tradiční pětici těch nejlepších, poněvadž jich v novodobé televizní historii ani o moc více nevzniklo, ale spíše se pokusíme tak nějak celkově „zmapovat půdu“ pro všechny (potenciální) hudebně orientované televizní fandy. 🙂

 

       Jedním z nejlépe hodnocených a nejatraktivnějších hudebních seriálů je rozhodně Vinyl (2016), který má asi nejblíže k označení rokenrolové kriminální drama. Jedná se o velmi kvalitní počin, na němž se podíleli takoví věhlasní tvůrci jako je Martin Scorsese či Mick Jagger. A bohužel se asi nedočkáme další sezóny, takže musíme být rádi alespoň za tu jednu, která je opravdu skvělá – stylová, příjemně retro a s vysokým tempem v rytmu těch největších „sedmdesátkových“ hitů. Vinyl naštěstí pronikl do poměrně širokého diváckého povědomí, což se bohužel nedá říct o seriálu Treme (2010). Ten se sice dočkal solidních čtyř sezón, avšak stále o něm vyjma seriálových fajnšmejkrů ví jen málokdo. Tohle dílko s nezaměnitelnou atmosférou ale všem vřele doporučujeme. Osudy hudebníků, působících ve zpustošeném New Orleans v roce 2005 (hurikán Katrina…), jsou velmi silné. Skvěle natočené, skvěle zahrané, se skvělými (nejen) jazzovými songy. Pokud si tykáte s žánrem country, tak by vás mohl zaujmout mnohavrstevný seriál Nashville (2012), metalisté zase jistě ocení animovaný Metalocalypse (2006) a příznivcům hip-hopu a jemu blízkých žánrů by mohl imponovat nedávný retro počin The Get Down (2016) z produkce Netflixu.

 

      No a ještě se musíme podívat na televizní muzikály. Je jich jako šafránu, ale několik zajímavých kousků zde můžeme najít. Například notoricky známý seriál Glee (2009), který spadá někam na pomezí hudebního seriálu a muzikálu. O kvalitách jeho „dramatické složky“ by se sice dalo velmi pochybovat, avšak ona zásadní hudební část rozhodně kvalitní je. Ty skvěle ztvárněné známé songy jsou hodně fajn. Podstatně podvratnější podívanou je stylová pohádková parodie Galavant (2015). Je to ujeté, místy až bláznivé, ale člověk tomu nemůže upřít vysokou chytlavost a nápaditost. Jako oddechovka to funguje naprosto výborně. Za pozornost definitivně stojí také britský Blackpool (2004). Jedná se o nadžánrový seriál, ve kterém se velmi zdařile snoubí drama, komedie, detektivka a muzikál. Lépe už to asi zkombinovat nešlo a ty hudební výstupy jsou tam opravdu excelentní. Podívat se dá i na muzikálové drama Smash (2012). Dvě série tohoto díla vás provedou zákulisním a pódiovým děním ohledně velkolepého muzikálu, který je založen na životě slavné Marilyn Monroe. Není to pro každého, ale herecká a dějová kvalita tam prostě je.

 

     Ohledně nadcházejících hudebních seriálů toho moc známo není, ale minimálně na jednu velkou pecku se těšit můžeme. Jako obvykle nám ji připraví Netflix, který povolal do boje jednoho z nejpovolanějších – oscarového režiséra a scénáristu Damiena Chazella (Whiplash, La La Land). Mladý talentovaný tvůrce by se měl ve velké míře podílet na seriálu The Eddy. Ten by se měl odehrávat v Paříži a točit se okolo hudebního klubu a jeho majitele. Premiéry se dočkáme nejdříve v příštím roce a my se už teď velmi těšíme. Snad vás některý ze zmíněných hudebních seriálů zaujal. Jsme přesvědčeni o tom, že tento žánr má velký potenciál, který zatím ani zdaleka nebyl naplněn. Možná se už ale blýská na lepší časy. Seriálům zdar a příště opět na počtenou! 🙂

Naše hodnocení
Vaše hodnocení
[Celkem: 2    Průměr: 5/5]

Napsat komentář

Your email address will not be published.